2012. augusztus 4., szombat

A vége előtt egy kicsivel


Az előző éjjelek lopásainak a megakadályozása után (egyszer fát akartak lopni, egyszer meg vacsorát) a szomszéd udvarok is megtanulták megbecsülni éjjeli őreinket. Langallóval ajándékozták meg őket.
Pedig annyira nem elégedettek a szomszéd udvarok. Reggel körbejártam őket egy bentfelejtett Renault Clio miatt, de mérgesen küldtek el, mondván, hogy nekik nem tellik  rönóklióra, nem is fog, mert nem árultak semmit.

A napot Tapolcán kezdtem, mert elfogyott a fürjek eledele. Mire befutottam, már állt a bál, alig fért be a fogorvosi busz a kovácsműhely mögé az említett autó miatt. És még a társasjátékosokat is fel kellett riasztani a reggeli kakaójuk mellől, hogy áramot kapjon a fogászatai fúró.

 A nagyon hosszú éjszaka után gyorsan felpörgött a reggel. Szakaszosan telt meg az udvar emberekkel. Hibáztam az este, és mire kijavítottuk, hárman is megizzadtunk, de csaknem teljesen állt az elfelejtett stand, mire befutottak a csipkeverők.

Kényszeresen többször is megnéztem az e-mailemet, mire rájöttem, hogy azért nincs kapás, mert szombat van. Pedig feltűnhetett volna, mert sz betűt kellett reggel a kajajegyre írni.

Az ebéd… mesteri csilis babot kaptunk Nagyvázsony csapatától. Többeket távol tartott a csípősség és a fűszerezés, de aki bevállalta, nem bánta meg.

Azért kicsit elhagyatottnak éreztem magam egy ilyen fellépőkkel tarkított napon, annyi segítséget kellett kérnem az udvarlakóktól, hogy Balázst valaki komolyan a kollégámnak nézte.

A mai fellépések jól sikerültek. A legnagyobb embertömeg a waldorfosok produkcióját kísérte: gyerekek játszottak és jöttek a szülők és rokonok meghallgatni őket. Csillogott a csellón a délutáni napfény. Épp hatszor gerjedt be közben az elektronika – elnézést érte mindenkitől.

Megfordult a fejemben, hogy a tömeg miatt a hidas mögött küldöm át a színpadhoz az úrkúti kórust, de az útvonalon található hányásnyomok magas száma miatt eltekintettem ettől. Pedig szeretem ezt a titkos útvonalat, csak a gyerekek meg én tudom, hogy a hidasba be is lehet bújni.

A pálinkajárat egyre nagyobb népszerűségnek örvend: volt olyan menet, amiben 34-en is voltak. Még mindig nem jutottam el, de az udvarból már többen is – igaz, volt, akit csak pénztárca nélkül engedett el az asszony.
Sokféle ember megfordult ma az udvarban. Akadt, aki csak a bolti lekvárt szereti és olyan is, aki Kinga összes népdalát vele énekelte. Felsőbb hatóság emberei is megvizitáltak bennünket, és az Ipoly-menti leader csoport is elküldte követét. A Többi Fontos Ember inkognitóban utazott. (Az egy olyan négykerekű jármű, amiben észrevétlenül lehet átsuhanni az udvaron.)

A társasjátékosok továbbra is őrzik a titkot, de mi távolról szemmel tartjuk őket. Csak folyton eltakarják őket a sorbanálló emberek…

Összefutnak nálunk a hírek: egy térdig érő kisfiú szaladt be az iroda-galériába és bekiáltott: „Apa vesz nekem jégkrémet!” és már szalad is az apa után… Milyen jó lehet olyan nagynak és mindenhatónak lenni, mint egy APA. Habár mikor idén először hoztam át a fiamat a völgybe, és a világítómellényes völgymunkás a gástyánál leengedte a szalagot, hogy kihajtsunk, akkor az én fiam is meg volt róla győződve, hogy a völgymunkások a szolgáim. Gyengeségről tanúskodik, hogy nem ábrándítottam ki.

Konkurensünk a Balaton, még kollégákat is elcsábít tőlünk. nem baj, már óvódás korban megtanultuk, hogy ami nem megy, azt nem kéne erőltetni.

A mai nap leglehetetlenebb kívánsága: medencét kellene felállítani az udvarban. Nézzetek szét, nincs-e a térségben egy medencés cég, aki jövőre nálunk reklámozná magát, légy szíves. Nem szeretem teljesítetlenül hagyni a vágyakat.

Egy nap van csak hátra. Már mindenki a pakolást tervezgeti. Hány fuvarral. A nap melyik szakában. Kötelező-e estig maradni. Lesz-e még vásárló.

Ha vége lesz, kialszom magam. Ha vége lesz, hiányozni fogtok. Ha vége lesz, fodrászhoz megyek. Ha vége lesz, más munka után nézek. Ha vége lesz – hát vége lesz.

Tibcsi üzeni a blogolvasóknak, hogy ne csak olvassanak, hanem jöjjenek is el megnézni az udvart. Van még rá épp egy napjuk.

Végül pedig az elmaradhatatlan őrző-védő film a Hoffner Brotherstől: http://www.youtube.com/watch?v=3O0hiyzsnO8&feature=channel&list=UL
































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése