2014. július 27., vasárnap

A második…



A mai napot Óbudaváron indítottam, a falunapra voltam hivatalos (helyszíni szemle miatt). Egyutcás falu, kedves kis közösséggel (családonként jellemzően 4-5 gyermekkel - egyik ismerősömmel mosolyogva néztük ma, ahogy a fiatal apuka a kicsi kiállító teremben megszámolta, hogy mind az öt gyermeke megvan-e és valójában az ötből három kislány tényleg nagyon egyforma volt) a régi mosónál megbúvó mesebeli pihenőhellyel és mától felavatott fantasztikus LEADER támogatásból felépített közösségi térrel.




Dél körül értem vissza a Csigaházba. Örömmel nyugtáztam, hogy a főzés is beindult, a kültéri konyhánk életre kelt. A bográcsban isteni Halimbabgulyás készült, különlegességét a titkos módszerrel felvágott hagyma adta meg.
 





Szombat volt, hétvége és meleg és ennek ellenére vagy pont emiatt nagyon nagy volt a mozgolódás nálunk is. Kicsit elfogult vagyok, de én mindig a "Béke szigetének" nevezem az Éltető Völgy udvarát, ahogy belépek érzek egy nyugodt légkört, kilépve abból a hömpölygő fesztiváltömegből, ami a főúton van.




A mai napon a nemeshanyi csipkekészítők is megérkeztek, illetve a Vámosi Sajtház termékeit is megkóstolhattuk, illetve megvásárolhattuk. A Kamilla standnál pedig mától női ruhák is kaphatóak.





Ma két fő VIP vendégünk is meglátogatott minket: dr. Rédei Zsolt, az Éltető Balaton-felvidékért Egyesület elnöke és Tóbel Jani, az egyesület alelnöke volt nálunk délelőtti és délutáni váltásban. 






Az Éltető Vendéglőnél a „Több, mint érték” hölgynél nagyon finom narancsos bodzaszörpöt lehet kapni.  

„Nincs bor az udvarban, de a pálinka nagyon finom” azaz első panasz is megkaptuk. :) 
  
A Paloznaki Képíróktól elcsíptem, hogy rossz beidegződés a „mindent a szemnek, semmit a kéznek” teória, azaz nyugodtan meg lehet érinteni a festményeket.

5 órától a Garagulya Gólyalábas Társulat vidám műsora tette élvezetessé délutánunkat. Bevallom az elején csak pár fotót akartam készíteni, de műsoruk annyira szórakoztató volt, hogy nem tudtam őket otthagyni.



 



Mára a kezdeti feszültség lement rólunk és izgatottan várjuk a holnapot.

Harta Anna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése