2011. július 30., szombat

A két dinnye

2011. július 30.

A két dinnye

És este lett és reggel: a kilencedik nap. Kicsit ugyan korán kezdődött – a Kádártai Alkotókör már reggel 8-kor szeretett volna képeket erősíteni a terasz falára – de nem hagytam magam. Fél kilencre futottam be, viszont a kisfiammal, tehát még így is rekorderedmény.

Még jó, hogy van nekünk Kati. És Bálint, a parkoláshoz. Eligazítottak mindenkit mire idaértem.

Elárasztották a mandalák a teraszt, hosszú élet, boldogság, egészség, zsebbe, falra, nyakba.  Hiába tiltakoztam, szögek kerültek a falba, előbújt a padláslétra, csak le ne essenek, jaj nekem. Agyagozás, festés kártyával és mandala, mandala, mandala.

Zsongó-bongó, fényes nap.
Nézelődők hada.
Vásárlók csapatai.
Színpadépítés zaja.
Csipkét verő asszonyok.
Intenzív lecsóillat.
Nemezelés, zsonglőrködés.

Az udvar szélére szorult ebédet Ákos adta elő, méltatlan körülmények között. És még így is sikerült. Kár, hogy csak kettő percem volt megenni. De egyszerre jött mindenki, színpadmester, hangosító, pályázatíró, fellépők három turnusban.

A nap legfontosabb eseménye a Kelet-Veszprémi Kistérség fogadása volt. Világító narancssárga blúzban ugrottam eléjük a kovácsműhelynél, hogy betaláljanak a parkolóba. Parkolójegy, tiszteletkör, tiszteletjegy.  Hol öltözzünk, kell egy asztal, két pad, de csak a felétől.

Úgy látszik, a térségen belüli kommunikáción a szomszédos térségben is van még mit javítani, ugyanis a fellépők nem beszélték meg egymással, hogy mit fognak előadni. A Rest macskák szerencsésen összetörtek egy színpadi dinnyét rögtön érkezés után, amit zöldségbolt hiányában összecelluxoztunk. Móricz Zsigmond: Dinnyék. Aztán a hajmáskéri nyugdíjas néptánccsoport. Kedves öregek. Kéne egy üveg vörösbor, még jó, hogy itt van Katinka. Indul a tánc, fancsali arcok a harmadik csoporttól. Hát mi a baj, hát ők is a Dinnyékkel készültek. Miért adtátok a Tanya címet, hát mittudoménmér, neménvoltam. Ezt a lebőgést. Na Tibor, mostmilesz. Hát mi lenne, egy kis humor. Rázott a röhögés. De jó, hogy nincs itt a Navrasics.

Rejtvény: Ki látható a képen? Virág szerint híres, de senki nem emlékszik a nevére. Nyeremény: egy XXL-es sportszelet. (A tájékoztatás nem teljeskörű: a sportszelet csak az első helyes megfejtőnek jár. A megfejtéseket a Völgykápéba várjuk vasárnap reggel 9 órától. Helyes megfejtés híján a leghumorosabb megfejtést díjazzuk.)


Csak egyszer tudnám úgy elolvasni, amit írtam, hogy senki nem szól közbe. Nem volt még olyan.


Mindenki kényeztet, amúgy. Nemcsak ebédet kapok, hanem lekváros kekszet, házszámot fából, sálat a nyakamba, bort, kávét meg mandalát. Mandalát…


Elfáradt a blog. Meg én is. Holnap az utolsó nap.











2 megjegyzés:

  1. A "híres" ember szerintem Poáró, vagyis Pieró...

    VálaszTörlés
  2. Fáradtságból adódóan helyesbítek az irományomhoz:
    Köszönet Katinak,aki nem Marika,ja és megtaláltuk a csipeszt is!
    Az ajkai mosolygós lányoknak,akik szorgalmasan színeztették a gyerkőcöket!
    A sümegi városszépítőknek csodás zsebkendővirágaikért!
    És ,hogy sikerült tányért is pörgetnem,de azért jövőre tökéletesítem a technikát!
    Ja és még valami hiányzott a mai tökéletes naphoz,de ami késik nem múlik,legalábbis nagyon remélem!
    További szép nyarat Nektek!!
    Dia

    VálaszTörlés